novel ni hasil karya Aira Aliff, penerbitan Buku Prima. Best…best…best.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

HAREEZ RIFFQAL….memang kacak mamat ni, kaya dan memang playboy. Awek keliling pinggang dan sering bertukar pasangan. Tapi dalam kasanova mamat ni dia tak sampai bawak aweks2 ni ke katil. Dia akan berhenti berpoya bila jantung berdetup detap berhadapan dengan mane2 pompuan. So far blum lg. Hahaha sebab dia blum jumpe ngan heroin.

AIRA HANNA….memang ramai peminat, memang cantik, sopan santun, lembut. Aira anak yatim piatu selepas ibu bapanya meninggal dunia dalam kemalangan. Sesape tengok die ni memang terpikat habis r. Tapi dalam reramai lelaki yg nak tackle dia ni, takde sesape lagi yg buatkan jantung dia berdetup detap. Hahaha sebab blum jumpe ngan hero.

Ha jantung dedua orang ni mula berdetup detap bila bertentang mata. Aira yang bekerja sebagai interior design telah diarahkan oleh bosnya Syamsul Asyraff untuk mereka bentuk rumah kawan baiknya Hareez Riffqal. Memang gelabah abis dua2 watak ni bile berjumpe. Tapi diorang memang pandai cover hati masing2.

Setiap hari Hareez cam orang gile rindukan Aira dan gunakan pelbagai cara untuk dekatkan diri dengan Aira. Aira plak cuba sedaya upaya mengelakkan diri dari Hareez kerana tau yang Hareez ni playboy. Dia taknak akan terluka jika bercinta dengan Hareez walaupun hatinya memang dah terpaut pada Hareez. Godaan nafsu telah membawa Hareez dan Aira sehingga atas katil dalam kerelaan. Ini terjadi bila Aira ingin menghabiskan kerja pengubahsuaian di rumah Hareez.

Tanpa pengetahuan sesiapa mereka telah bernikah kerana Hareez ingin bertanggungjawab di samping untuk mengikat Aira yang amat dicintainya. Mereka cuba merahsiakan hubungan mereka apabila di luar dan bersama kawan2 tapi kekadang Hareez ni terlampau caring. Kekawan diorang cam syak hubungan diorang ni. Perangai Hareez yang suka menyakat Aira di depan kawan diorang memang best. Hubungan halal katakan. Haha Aira memang selalu geram dengan perangai terlepas Hareez ni.

Dugaan berumah tangga mula datang….awek2 Hareez sering buatkan Aira sakit hati dan Hareez plak jenis suka melayan. Tapi Hareez ni pandai pujuk beb. Marlia….dia telah merosakkan hubungan Hareez dan Aira. Dia adalah bakal tunang Hareez dan berdendam dengan pasangan ni bila Hareez menolak untuk mereka bertunang. Hareez telah memberitahu ibu bapanya tentang status dia dan Aira. Mama Hareez amat marah tapi dapat dipujuk oleh papanya. Lelame kekawan Hareez dan Aira dapat tahu tentang hubungan diorang. Nissa kawan rapat Aira berkecik hati sebab membelakangkannya.

Marlia telah gunakan Rizal untuk memburukkan Aira pada Hareez. Hareez yg percaya dan tengah marah telah halau Aira dr rumah. Aira rahsiakan dari Hareez yg dia tengah mengandung. Sian2. Hareez macam org gila mencari Aira bila dia dapat tau yg Rizal berpakat dengan Marlia. Selama 6 tahun Aira bawa diri ke London untuk sambung blajar.

Aira pulang bawa anaknya ADAM RIFFQI BIN HAREEZ RIFFQAL, berusia 5 tahun. Dia masih berdendam dengan Hareez dan merahsiakan kepulangannya ke Malaysia kecuali Nissa. Hareez, mama dan papanya mula rapat dengan Adam bila berjumpa secara tak sengaja. Adam memang ada iras Hareez. Akhirnya semua terbongkar bila mama Hareez cuba satukan Aira dan Hareez. Hareez memang terkejut bila tahu Adam adalah anaknya. Hepy gila mamat ni bila jumpa balik ngan Aira.

Hareez dan kekawannya menggunakan pelbagai cara untuk memujuk Aira kembali terima Hareez. Cara Hareez pujuk Aira memang sweet. Dalam keras Aira cair jugak. Hahaha. Hareez+Aira+Adam keluarga bahagia. Hareez bertambah bahagia bila Aira disahkan mengandung anak kedua. Pasangan bahagia yg lain…Syamsul+Wati, Kamal+Dahlia, Nissa+Faiz.

 

 

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...